Oprócz celu głównego, będącego elementem o największym stopniu uogólnienia, w Projekcie wyodrębniono także szereg celów pomocniczych(cząstkowych). Ich realizacja będzie prowadzona poprzez różne techniki dydaktyczne, których zastosowanie będzie prowadzić do:
- Zwiększenie u uczestników projektu wiedzy na temat zasad świadomego i bezpiecznego zarządzania finansami osobistymi, w szczególności zaś posiadanymi oszczędnościami.
- Zwiększenie u uczestników projektu wiedzy w zakresie instrumentów inwestycyjnych oraz ryzyka wiążącego się z wykorzystaniem każdego z nich.
- Zwiększenie u uczestników projektu wiedzy na temat instytucji systemu finansowego i rynku kapitałowego.
- Wykształcenie umiejętności pozyskiwania rzetelnych informacji dotyczących firm i produktów finansowych, w szczególności pod kątem świadomości ryzyka finansowego, oszustw finansowych oraz konsekwencji złych decyzji.
- Wykształcenie umiejętności świadomego oszczędzania i inwestowania poprzez udział w grze symulacyjnej.
Proces edukowania w zakresie finansów prowadzony będzie przez pracowników Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego na rzecz uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych i ponadpodstawowych zlokalizowanych w miastach o liczbie mieszkańców nie przekraczających 50 000 osób, położonych w 4 województwach: mazowieckim, świętokrzyskim, lubelskim i podlaskim. Dla maksymalizacji efektów dydaktycznych, podjęto decyzję o zastosowaniu w Projekcie podejścia mieszanego, łączącego edukację stacjonarną z zastosowaniem e-learningu, ze szczególnym uwzględnieniem gry decyzyjnej.